top of page

רשלנות באבחון וטיפול בתסביב אשך הגורמת לאובדן אשך

במקרים רבים עשויים לסבול באופן מפתיע וללא התראה מוקדמת תינוקות, ילדים ו/או מבוגרים מנפיחות באשך, כאב חריף חד ופתאומי באשך המלווים בכאבים בבטן התחתונה ולעיתים מלווים גם בחום והקאות.

תינוקות הנולדים עם אשך טמיר פגיעים אף יותר מפני פגיעה פתאומית באשך.

בעגה הרפואית נקראת התופעה תסביב אשך ,(Testicular Torsion) כלומר האשך מסתובב על צירו ובתוך כך גורם לפגיעה בזרימת הדם.

אם לא מאבחנים את תופעת תסביב האשך בזמן ובמהרה, עשויה הפגיעה בזרימת הדם לאשך ליצור נמק ולאובדנו של האשך.

על כן ישנה חשיבות גדולה ואף לעיתים מכרעת במועד אבחון המחלה ותוך כמה זמן מרגע שנתגלתה זוכה היא לטיפול מתאים.

מקרים רבים לצערינו המטופלים ו/או הוריהם של ילדים קטנים לא מכירים כלל את התופעה של תסביב אשך, לא מודעים לעובדה, כי ילדם עלול לסבול מתסביב אשך ועל כן כשפונים לרופא ומתלוננים על הסימפטומים השונים, רופאים רבים מתרשלים בטיפול, לא מבצעים בדיקה יסודית, לא בוחנים את כל האפשרויות הקיימות אם ישנה תלונה על כאבי בטן, אודם, נפיחות באשך וכד’ ובתוך כך חולף זמן יקר במהלכו אמור היה החולה לקבל טיפול ולצערנו כשכבר מתגלית התופעה של תסביב האשך, נוצר נזק בלתי הפיך של אובדן אשך אשר לא ניתן עוד להצילו.

תסביב האשך כאמור עשוי להתרחש באופן פתאומי כתוצאה מחבלה ישירה, תנועה חדה, מאמץ וכו’.

במקרים בהם מקבל ילד או מבוגר טיפול שניתן באיחור מבחינת זמן מרגע שסבל מכאב ועד לטיפול על בחדר ניתוח, עו”ד המתמחה בתחום, יבחן את השתלשלות העניינים, קרי מהלך האבחון והטיפול. יבחן כיצד בוצע האבחון, אלו בדיקות בוצעו למטופל ומתי ניתן הטיפול ולאורם ידע לקבוע האם קיימת רשלנות בטיפול או אם לאו.

משרדינו עוסק במקרים רבים של קטינים, נערים מתבגרים ומבוגרים אשר סבלו מהתופעה של תסביב אשך, אך לא זכו לטיפול נכון, מהיר וחיוני בהתאם למחוייב על ידי צוות רפואי סביר ועל כן נגרם להם נזק של אובדן אשך ואף לעיתים פגיעה זו באשך השפיעה על דימוי העצמי, כלומר גרמה לפגיעה גם נפשית וכן גרמה לפגיעה באיכות הפוריות הגברית ובית המשפט פיצה את הנפגעים הללו בגין נזקיהם תוצאת רשלנות הצוות הרפואי.

משרדינו עובדים יחד עם מומחים בתחום האורולוגיה אשר בוחנים כל מקרה ומקרה ואנו קובעים יחד בעיניים משפטיות ורפואיות כאחד, אם יש מקום להגיש תביעת רשלנות או אם לאו.

אי לכך ובהתאם לזאת יש לפנות לעורכי דין העוסקים בתחום ובעלי ניסיון בתחום אשר ידעו לתת מענה לשאלה אם היתה רשלנות באבחון ובטיפול באשך ואם כן מה הנזק שנגרם כתוצאה מרשלנות זו.

bottom of page